وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح تجمع حامیان فلسطین در پایتخت پاکستان و ابراز همبستگی با دانشجویان آمریکا + تصاویر خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم + فیلم عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادران خود را از دست می‌دهند
سرخط خبرها

وزیر میراث‌فرهنگی: بلیط موزه‌ها امسال گران نمی‌شود| مخالفت وزارت راه با افزایش قیمت ایرلاین‌ها+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۳۲۲۰
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
وزیر میراث‌فرهنگی: بلیط موزه‌ها امسال گران نمی‌شود| مخالفت وزارت راه با افزایش قیمت ایرلاین‌ها+ فیلم
وزیر میراث‌فرهنگی تاکید کرد: امسال بر خلاف هر سال دیگری با افزایش قیمت بلیت موزه‌ها، محوطه‌های تاریخی و مکان‌هایی که به وزارت میراث فرهنگی مربوط است، مخالفت کردیم و قیمت‌ها همان قیمت‌های سال گذشته خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به اعلام وصول لایحه اهداف وزارت میراث‌فرهنگی در مجلس اظهار داشت: این لایحه در ۱۰ ماده و ۷۷ بند تهیه شده است.

وزیر گردشگری با بیان اینکه براساس این لایحه، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مربوطه، لایحه قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را تدوین و برای مراحل بررسی و تصویب به هیأت دولت ارائه کرده بود، گفت: این لایحه که در جلسه ۹ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ هیات وزیران به تصویب رسیده بود، در نشست علنی ۱۰ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

ضرغامی با اشاره به اینکه از زمان تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی قرار بود قانون آن نوشته شود، اضافه کرد: قبلا سه حوزه ماموریتی مستقل دارای قانون بودند که روح انسجام و تمرکز بر ماموریت‌های این حوزه‌ها در این قانون دیده شده بود که نقش مهمی در پیشبرد اهداف ما دارد. سعی شده است که این لایحه روان، صریح و شفاف باشد تا دچار ابهام حقوقی در برداشت‌های مختلف از آن نشویم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: نکته دیگر هم ماموریت یگان حفاظت میراث‌فرهنگی است که رسماً به عنوان ضابط قضایی در این لایحه شناخته شده که نقش مهمی در حفاظت از میراث فرهنگی، جلوگیری از تخلفات و قاچاق در این حوزه خواهد داشت. همچنین ماموریت دستگاه‌های مختلف به صورت شفاف در این لایحه دیده و بسیاری از ابهامات و اختلافاتی که وجود داشت، حل شده است.  

ضرغامی در ادامه با بیان اینکه براساس این لایحه، وزارت میراث فرهنگی باید متناسب با تورم سالیانه، قیمت بلیت ورودی به موزه‌ها، محوطه‌ها و پایگاه‌های مراث فرهنگی را افزایش دهد، تصریح کرد: این ارقام الان بسیار پایین است، اما بعد از یک دوره کارشناسی که انجام شد، با توجه به نامگذاری سال، از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌کنیم. امسال بر خلاف هر سال دیگری با افزایش قیمت بلیت موزه‌ها، محوطه‌های تاریخی و مکان‌هایی که به وزارت میراث فرهنگی مربوط است، مخالفت کردیم و قیمت‌ها همان قیمت‌های سال گذشته خواهد بود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره ارتقای ظرفیت صادرات صنایع دستی گفت: حضور وزارتخانه در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، یک حضور بسیار گسترده و کم‌نظیری هم در حوزه گردشگری و هم در حوزه صنایع دستی بود. توانمندی‌های ما این فرصت را در نمایشگاه برای تبادل نظر با تجار و بازرگانان فراهم کرد. اخیرا نظام مسائل صادرات صنایع دستی را احصاء کردیم و جلسات متعددی با صادرکنندگان صنایع‌دستی برگزار شده است.

ضرغامی همچنین درباره افزایش بلیت هواپیما و تاثیر آن بر صنعت گردشگری اظهار داشت: با هرگونه تغییرات نامتعادل، افزایش‌های غیر متناسب با واقعیت گردشگری، مخالف هستیم و نشست‌های متعدد، ثبات نسبی قیمت در این حوزه را پیگیری می‌کنیم. در بررسی سفر، حمل و نقل نقش محوری دارد و یکی از موارد مهم قیمت متناسب برای حمل ونقل شامل اتوبوس، ریلی و ایرلاین‌ها است. البته وزارت راه تا حد امکان مخالفت کرده و مانع از افزایش قیمت پرواز‌ها خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->